10.7.11

Brands Discussed

Στο προηγούμενο σημείωμά μου παρέθεσα κάποιες σκέψεις αναφορικά με τη δραστηριοποίηση των brands στα Social Media με στόχο την επαφή με το κοινό. Σήμερα κάνω ένα βήμα πίσω και στρέφω την προσοχή μου σε τρόπους με τους οποίους μπορούν τα brands να αξιοποιήσουν τα Social Media για να αποκτήσουν περισσότερη γνώση. Γνώση που μπορεί να βοηθήσει σε κάθε πεδίο του brand management, από το διεισδυτικό brand positioning μέχρι τη διαχείριση της επικοινωνίας και την επίτευξη brand engagement.
Ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς τι λένε τόσοι πολλοί άνθρωποι χωρίς αυτό να είναι παράνομο ή να αποτελεί παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Πολύ απλά γιατί πότε μέχρι σήμερα οι άνθρωποι δεν είχαν τη δυνατότητα να δημοσιοποιούν τόσο εύκολα και ανά πάσα στιγμή, σκέψεις και απόψεις, κατάσταση και συναισθήματα, προτιμήσεις, στιλ, γνώσεις, φιλίες και διασυνδέσεις, με τον τρόπο που το κάνουν σήμερα μέσα από blogs, τα Facebook, Τwitter, Foursquare, YouTube, Last.FM, Hi5, LinkedIn και Myspace, ή τις αμέτρητες συζητήσεις που συμβαίνουν μέσα σε portals ή σελίδες εφημερίδων και άλλων Μέσων Ενημέρωσης. Τα Social Media, χάρη στην ελευθερία έκφρασης και δράσης που απολαμβάνει ακόμα το Ιnternet, γίνονται πηγή γνώσης και αντικειμενικής πληροφόρησης για τα brands που επιθυμούν να προβούν σε μεθοδική καταγραφή, ανάλυση και σύνθεση των όσων εμφανίζονται σε αυτά.
Η πληθώρα των πληροφοριών που μπορούμε να αντλήσουμε μέσω μιας τέτοιας προσέγγισης είναι τεράστια. Ενδεικτικά αναφέρω ελάχιστες από αυτές:
  • U&A insights για την κατηγορία, τους ανταγωνιστές και το ίδιο το brand, από τρόπους και rituals κατανάλωσης μέχρι εποχικότητες και πιο ενδιαφέρουσες ώρες της ημέρας.
  • Αντικειμενικά στοιχεία για το current perception του brand, λέξεις και έννοιες με τις οποίες συνδέεται, θετικές και αρνητικές αναφορές, συναισθηματική φόρτιση.
  • Πληροφορίες για τους loyal του brand, από το ποιοι είναι και τι επιθυμούν μέχρι το τι άλλο τους αρέσει και ποια είναι η διάθεσή τους σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
  • Ποιοι είναι οι influencers κάθε brand και κάθε κατηγορίας και πώς διαμορφώνονται τα δίκτυα των επηρεαζόμενων μερών.
Κι αν μια τέτοια διαδικασία σας ακούγεται σύνθετη και πολυδάπανη σας διευκολύνω: Υπάρχουν διεθνώς μια σειρά από εταιρείες που μπορούν να σας εξυπηρετήσουν. Μια από αυτές, η Qualia, μπορεί να σας βοηθήσει άμεσα, γρήγορα και οικονομικά. Είναι ελληνική και βρίσκεται στην αιχμή των παγκόσμιων εξελίξεων έχοντας αναπτύξει το εξαιρετικό εργαλείο Αino που βασίζεται σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Δεν είναι απλά ένα monitoring service. Είναι πάνω απ΄ όλα μια συνδυαστική μηχανή παραγωγής υπερπολύτιμων insights.
Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1340, 26/05/2011, στήλη Brand Forward

0 σχόλια: