13.10.10

Τα πάντα ρει

Eποχή οικονομικής κρίσης. Διεθνώς και ακόμα περισσότερο στη χώρα μας. Αλλαγές στην οικονομία, αλλαγές και στην κοινωνία. Αναθεώρηση αξιών και προτύπων, επανεξέταση αναγκών, αλλαγές συμπεριφορών. Αβεβαιότητα, ρευστότητα, επαναπροσδιορισμός ταυτοτήτων και, πιθανότερη από ποτέ τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η εξέλιξη νέων συλλογικών οραμάτων, περισσότερο ή λιγότερο καθολικών.

Σε πείσμα, λοιπόν, όσων φοβούνται ότι η κρίση φέρνει επιβράδυνση και στασιμότητα, ζούμε μια συναρπαστική περίοδο που τα πάντα ρει. Είναι η φάση του κύκλου που η κατάσταση τριγύρω απαλλάσσεται γοργά από τα ασθενή ή τα νεκρά κύτταρά της για να γεννήσει τα νέα που θα την πάνε μπροστά. Και σε κάθε τέτοια φάση, οι μεγάλες απειλές συνυπάρχουν με τις μεγάλες ευκαιρίες.

Για αυτό, αυτή είναι η πιο ενδιαφέρουσα και η πιο απαιτητική εποχή για ένα marketer. Καλούμαστε να μελετήσουμε τις συνθήκες, να προβλέψουμε τις αλλαγές, να προγραμματίσουμε το μέλλον των brands που διαμορφώνουμε και διαχειριζόμαστε. Να εξασφαλίσουμε ότι τα υπάρχοντα brands θα συνεχίσουν να βρίσκουν τον ρόλο τους και τον χώρο τους και θα τον αναπτύσσουν αποτελεσματικά και υπεύθυνα. Και να γεννήσουμε τα νέα brands που θα έρθουν.

Αυτή η στήλη ξεκινά μέσα στην κρίσιμη αυτή περίοδο με στόχο να ενισχύσει τη συζήτηση για τα brands και το branding στη χώρα μας. Να δώσει τροφή για σκέψη, να μεταφέρει γνώσεις, να προσφέρει έμπνευση και συμβουλή.

Θα δώσει έμφαση στα ελληνικά brands και στις δυνατότητες εξέλιξής τους, στα προβλήματα που πρέπει να υπερβούν και στις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται. Είναι καιρός τα ελληνικά brands να κατανοήσουν τα συστατικά τους, να πιστέψουν στις δυνάμεις τους και να τις βελτιώσουν, να ασχοληθούν συστηματικά με το μέλλον τους.

Θα συνεισφέρει στο διάλογο που επιτέλους ξεκινά για το «brand Greece», το brand που αποτελεί το σημαντικότερο brand για όλα τα υπόλοιπα ελληνικά brands. Οφείλουμε να το διαμορφώσουμε και να το αναδείξουμε μεθοδικά και πεισματικά αν θέλουμε να επιταχύνουμε την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Επίσης, θα επανέρχεται συχνά στο ρόλο που καλούνται να παίζουν τα brands στη νέα εποχή, με την υπεύθυνη και ευαίσθητη συμμετοχή τους στην κοινωνία, η οποία σε μεγάλο βαθμό θα κρίνει και την συνέχεια της ύπαρξής τους μέσα σε αυτή.

Τέλος θα αναφέρεται στην ανάπτυξη του χώρου του branding στη χώρα μας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή ανάπτυξη των εγχώριων brands. Είναι καιρός η αγορά μας να κατανοήσει την αξία του branding και να αναγνωρίσει τις δυνατότητες εξαιρετικού επιπέδου υπηρεσιών που παρέχονται από έλληνες εξειδικευμένους επαγγελματίες, σε ελληνικά brands.

Καλή αρχή στη συζήτηση λοιπόν.

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1307, 08/10/2010, στήλη Brand Forward

0 σχόλια: