5.12.10

Από την Κύμη στις διεθνείς αγορές

H συνταγή επιχειρηματικής επιτυχίας είναι απλή: Όταν μπορείς να φέρεις μια μεγάλη καινοτομία, μετράς τις πιθανότητες υιοθέτησής της από την αγορά και προχωράς σε μια αξιόπιστη διαδικασία branding ώστε να εξασφαλίσεις την ιδιοκτησία της καινοτομίας σου και να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας.

Όταν πάλι δεν έχεις τη μεγάλη καινοτομία, επιλέγεις μια κατηγορία με δυναμική ανάπτυξης και προσφέρεις διαφοροποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες ανταγωνιστικής ποιότητας. Κατόπιν ενισχύεις την αίσθηση ποιότητας, τη διαφοροποίηση και την εμπειρία του τελικού χρήστη με μια αξιόπιστη διαδικασία branding. Δυστυχώς στο περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας τα παραπάνω δεν είναι τόσο αυτονόητα. Όταν λοιπόν διαπιστώνω ότι ελληνικές επιχειρήσεις ακολούθησαν αυτήν την απλή λογική, τις αναδεικνύω.

Πριν δυόμισι χρόνια, δυο εμπνευσμένοι άνθρωποι, διαπιστώνοντας την ανάγκη για διαφοροποιημένες προτάσεις στην αγορά της μπίρας, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια μικροζυθοποιία. Ο ένας, ο Σοφοκλής Παναγιώτου, ανήκει στη νέα γενιά διακεκριμένων οινολόγων που παράγει η χώρα. Αλλά δε στάθηκαν μόνο στην πλούσια εμπειρία του και έβαλαν στο παιχνίδι και έναν αξιόλογο άγγλο οινολόγο. Δημιούργησαν state-of-the-art εγκαταστάσεις στην Κύμη Ευβοίας. Αποφάσισαν να προσφέρουν στην αγορά φρέσκια, εμφιαλωμένη, μη παστεριωμένη μπίρα, διαφοροποιημένων γεύσεων, μέσα από την αξιοποίηση του αρωματικού και γευστικού πλούτου της καλύτερης ποιότητας βύνης και ολόκληρων ανθών λυκίσκου. Για μια μπίρα χρησιμοποίησαν ακόμη και θυμαρίσιο μέλι. Έθεσαν ως benchmarks τις καλύτερες μικροζυθοποιίες της βρετανικής αγοράς. Πριν βγουν στην αγορά, οι μπίρες τους σκόραραν εξαιρετικά σε blind tests στην Αγγλία απέναντι σε μεγάλα ελληνικά και βρετανικά brands.

Αποτάθηκαν σε αναγνωρισμένη ελληνική εταιρεία συμβούλων branding για την ανάδειξη της προσπάθειάς τους. Έτσι δημιουργήθηκε to brand «Septem», που στα λατινικά σημαίνει «επτά», τον αριθμό της δημιουργίας, που αποτέλεσε έμπνευση ώστε κάθε τύπος μπίρας να έχει το όνομα μιας ημέρας της εβδομάδας. Χρησιμοποίησαν υλικά συσκευασίας υψηλού κόστους και αισθητικής. Και τέλος, για την αρχική διανομή των προϊόντων τους διάλεξαν σημεία πώλησης που έδειχναν να εκτιμούν την υπεροχή της προσφοράς τους.

«Μα πως θα αποσβεσθεί μια τόσο μεγάλη προσπάθεια;» αναρωτήθηκαν πολλοί. Κι όμως τα αποτελέσματα είναι συνεχώς και γρήγορα αυξητικά. Μεγάλοι λιανέμποροι αποζητούν να βάλουν τα προϊόντα στα καταστήματά τους. Και το πιο σημαντικό, συνεχώς ακούω παντού για αυτές τις νέες εξαιρετικής ποιότητας μπίρες. H Septem (http://www.septem.gr/) ανακηρύχθηκε η μπίρα με το καλύτερο branded concept στο Ιnternational Beer Challenge. Και πλέον ανοίγει τα φτερά της για τις διεθνείς αγορές. Τόσο απλά.

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1314, 18/11/2010, στήλη Brand Forward.

0 σχόλια: