Βρήκα ενδιαφέρουσα μια λίστα με τα κλασικά λάθη που σχετίζονται με την καινοτομία, όπως τα παρουσίασε σε πρόσφατη ομιλία ο Ryan Jacoby της IDEO.
Τα αντιγράφω από το προσωπικό blog της Helen Walters:
1. Όλοι συχνά παγιδευόμαστε στα γραφεία και στα email μας. Όμως οι απαντήσεις δεν είναι εκεί, ούτε καν στο meeting room και στα workshops. Συνήθως έρχονται από κάπου εκεί έξω. Εκεί έξω λοιπόν ας τις αναζητήσουμε κι εμείς.
2. Ζούμε στην εποχή των συνεδριάσεων, των memos, των πολλών συζητήσεων. Τόσο, που σταματάμε να δρούμε. Δεν δημιουργούμε, δεν δοκιμάζουμε, δεν πειραματιζόμαστε. Συνεπώς, προσθέτω εγώ, δεν αποτυγχάνουμε κάποιες φορές, ώστε να επιτύχουμε κάποιες άλλες.
3. Εκτελούμε, την ώρα που θα έπρεπε να εξερευνούμε. «Αυτό είναι μεγάλο θέμα για τους τυπικούς Μanagers» λέει ο Jacoby. «Επικεντρώνονται στην εκτέλεση και ξεχνούν την εξερεύνηση. Ποιος είναι αυτός που εξερευνά; Ποιος είναι αυτός που εκτελεί; Που υπάρχουν στη διαδικασία;»
4. Μιλάμε μόνο για πράγματα που δεν μας κάνουν να φαινόμαστε σαν εξωγήινοι. Η καινοτομία όμως αφορά σε ιδέες που στην αρχή φαίνονται σαν να μην έχουν θέση στον πραγματικό κόσμο. Όταν φοβόμαστε μήπως αποδειχτούμε λανθασμένοι, δεν μπορούμε να ηγηθούμε της καινοτομίας , ούτε της διαδικασίας προς αυτήν.
5. Ανυπομονούμε πολύ για τα λάθος αποτελέσματα. Ενώ η καινοτομία χρειάζεται χρόνο, τα στελέχη αναμένουν μη ρεαλιστικά αποτελέσματα σε μη ρεαλιστικούς χρόνους. Ας είμαστε ξεκάθαροι λοιπόν όσον αφορά στις προσδοκίες μας και ας δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο.
6. Συγχέουμε τη συμμετοχή στελεχών από πολλές διαφορετικές λειτουργίες με την πιθανότητα να δούμε την κατάσταση από διαφορετικές οπτικές γωνίες. «Diversity is key for innovation» λέει ο Jacoby και εξηγεί ότι άλλο ομάδες που απλά αναμειγνύουν ανθρώπους από διαφορετικά τμήματα και άλλο αποτελεσματικές ομάδες καινοτομίας που αναμειγνύουν ανθρώπους με πολυδιάστατες προσωπικότητες, παραστάσεις, εμπειρίες και βιογραφικά.
7. Η τελευταία κατά Jacoby «αμαρτία» είναι να πιστεύουμε ότι η λύση βρίσκεται στη διαδικασία. Χωρίς να παραγνωρίζει την αξία της, προτιμά να τονίζει την αξία της δύναμης της σκέψης και των ιδεών. «Learn the process, execute the process, but then lead within it» λέει χαρακτηριστικά.
Συχνά η καινοτομία αντιμετωπίζεται σαν μηχανή. Βάζεις το κέρμα, επιλέγεις το πρόγραμμα (διαδικασία), πατάς το κουμπί και μετά από έξι μήνες, να τη, έτοιμη η καινοτομία που θα αλλάξει το business σου. Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Και που η κυριαρχία του αριστερού ημισφαίριου του εγκεφάλου σου συχνά βλάπτει σοβαρά την καινοτομία...
Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1327, 24/02/2011, στήλη Brand Forward
Τα αντιγράφω από το προσωπικό blog της Helen Walters:
1. Όλοι συχνά παγιδευόμαστε στα γραφεία και στα email μας. Όμως οι απαντήσεις δεν είναι εκεί, ούτε καν στο meeting room και στα workshops. Συνήθως έρχονται από κάπου εκεί έξω. Εκεί έξω λοιπόν ας τις αναζητήσουμε κι εμείς.
2. Ζούμε στην εποχή των συνεδριάσεων, των memos, των πολλών συζητήσεων. Τόσο, που σταματάμε να δρούμε. Δεν δημιουργούμε, δεν δοκιμάζουμε, δεν πειραματιζόμαστε. Συνεπώς, προσθέτω εγώ, δεν αποτυγχάνουμε κάποιες φορές, ώστε να επιτύχουμε κάποιες άλλες.
3. Εκτελούμε, την ώρα που θα έπρεπε να εξερευνούμε. «Αυτό είναι μεγάλο θέμα για τους τυπικούς Μanagers» λέει ο Jacoby. «Επικεντρώνονται στην εκτέλεση και ξεχνούν την εξερεύνηση. Ποιος είναι αυτός που εξερευνά; Ποιος είναι αυτός που εκτελεί; Που υπάρχουν στη διαδικασία;»
4. Μιλάμε μόνο για πράγματα που δεν μας κάνουν να φαινόμαστε σαν εξωγήινοι. Η καινοτομία όμως αφορά σε ιδέες που στην αρχή φαίνονται σαν να μην έχουν θέση στον πραγματικό κόσμο. Όταν φοβόμαστε μήπως αποδειχτούμε λανθασμένοι, δεν μπορούμε να ηγηθούμε της καινοτομίας , ούτε της διαδικασίας προς αυτήν.
5. Ανυπομονούμε πολύ για τα λάθος αποτελέσματα. Ενώ η καινοτομία χρειάζεται χρόνο, τα στελέχη αναμένουν μη ρεαλιστικά αποτελέσματα σε μη ρεαλιστικούς χρόνους. Ας είμαστε ξεκάθαροι λοιπόν όσον αφορά στις προσδοκίες μας και ας δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο.
6. Συγχέουμε τη συμμετοχή στελεχών από πολλές διαφορετικές λειτουργίες με την πιθανότητα να δούμε την κατάσταση από διαφορετικές οπτικές γωνίες. «Diversity is key for innovation» λέει ο Jacoby και εξηγεί ότι άλλο ομάδες που απλά αναμειγνύουν ανθρώπους από διαφορετικά τμήματα και άλλο αποτελεσματικές ομάδες καινοτομίας που αναμειγνύουν ανθρώπους με πολυδιάστατες προσωπικότητες, παραστάσεις, εμπειρίες και βιογραφικά.
7. Η τελευταία κατά Jacoby «αμαρτία» είναι να πιστεύουμε ότι η λύση βρίσκεται στη διαδικασία. Χωρίς να παραγνωρίζει την αξία της, προτιμά να τονίζει την αξία της δύναμης της σκέψης και των ιδεών. «Learn the process, execute the process, but then lead within it» λέει χαρακτηριστικά.
Συχνά η καινοτομία αντιμετωπίζεται σαν μηχανή. Βάζεις το κέρμα, επιλέγεις το πρόγραμμα (διαδικασία), πατάς το κουμπί και μετά από έξι μήνες, να τη, έτοιμη η καινοτομία που θα αλλάξει το business σου. Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Και που η κυριαρχία του αριστερού ημισφαίριου του εγκεφάλου σου συχνά βλάπτει σοβαρά την καινοτομία...
Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1327, 24/02/2011, στήλη Brand Forward
1 σχόλια:
True true true ......the truth is out there.....
Post a Comment