7.12.11

Hermaphrodite

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1352, 08/09/2011, στήλη Brand Forward


Η λίστα ανθρώπων και brands που περιστρέφονται γύρω από την έννοια της ελληνικότητας θα ήταν λειψή χωρίς την αναφορά στους Greece Is For Lovers.
Αυτούς τους εξαιρετικούς νέους designers που έβαλαν τα γυαλιά στον Ερμή του Πραξιτέλη και στην Αφροδίτη της Μήλου και τους έκαναν κεριά. Που μας κάλεσαν να χτίσουμε τον προσωπικό μας μύθο χρησιμοποιώντας αλτήρες σε σχήμα κίονα. Και που φαντάστηκαν τη μάχη Greece Vs China μέσα από ένα σερβίτσιο. Δείτε το www.greeceisforlovers.com για να καταλάβετε τι εννοώ.

Οι Greece Is For Lovers είναι κάποιοι από τους συμπατριώτες μας που επιλέγουν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ, και άρα αυτοπεποίθηση, τα γνωστά στερεότυπα που κυκλοφορούν για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Πότε σχολιάζοντάς τα, πότε παίζοντας μαζί τους και πότε στηλιτεύοντάς τα. Για να δημιουργήσουν αντικείμενα που, αν μη τι άλλο, μας κάνουν να χαμογελάμε, προτού μας προτρέψουν να αναλογιστούμε την ισχύ που έχουν αυτά τα στερεότυπα  για τη δημιουργία παγκόσμιων concepts.


Τι κι αν ξεκίνησαν μόλις το 2005; Τα concepts τους έχουν βρεθεί σε πολλές εκθέσεις εντός και, κυρίως,  εκτός των ελληνικών συνόρων. Έχουν προβληθεί σε κάποια από τα μεγαλύτερα διεθνή έντυπα και websites, μεταξύ τους οι New York Times και οι Financial Times. Και δεν πωλούνται μόνο στην Ελλάδα, στο κατάστημά τους κάτω από το βράχο της Ακρόπολης, αλλά ακόμα περισσότερο, στο εξωτερικό – από το νεοϋορκέζικο Μοss , μέχρι το Selfridges και κάποια καταστήματα του Paul Smith. Άλλωστε, όπως έλεγαν πέρυσι σε κάποια ελληνική εφημερίδα, η διεθνής σταδιοδρομία πρέπει να είναι εξαρχής στόχος, γιατί η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή: «Για εμάς δεν υπάρχουν σύνορα αν ξέρεις να διεκδικείς και να προωθείς το προϊόν σου».


Προσωπική μου πίστη είναι ότι όσο πιο γρήγορα περισσότεροι Έλληνες καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τους εαυτούς μας σαν τους  Greece Is For Lovers,  με αντίστοιχο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ανοιχτό μυαλό,  όσο περισσότερο ξαναανακαλύπτουμε τη δύναμη των στερεοτύπων που μας περιβάλλουν και αποφασίζουμε πότε να τα ανατρέπουμε ξκαι πότε να τα αξιοποιούμε δημιουργικά, όσο συνειδητοποιούμε ότι το ενδιαφέρον είναι εκεί έξω και όχι εδώ μέσα, τόσο ταχύτερα  θα δούμε την επόμενη μέρα. Όχι μόνο σε σχέση με την οικονομική  κρίση αλλά και με αυτό που κάποιοι προσπαθούν να περιγράψουν ως «σύγχρονη ελληνικότητα».
Τελικά, μέσα από το χιούμορ και το σαρκασμό, οι Greece Is For Lovers μας δείχνουν ότι πρέπει επιτέλους να πάρουμε τον εαυτό μας στα σοβαρά. Κι ας μην είναι βέβαιο ότι στόχευαν εξαρχής τόσο μακριά…



0 σχόλια: