19.3.11

Τυχερός που έχω κόρες...

Λόγω της ημέρας της γυναίκας μου ζητήθηκε να γράψω κάτι σχετικό. Αλλά πώς να χωρέσεις τη Γυναίκα σε 400 λέξεις;

Θα μπορούσα να γράψω ότι οι γυναίκες είναι εξαιρετικά επιτυχημένες επαγγελματίες σε χώρους που κάποτε κυριαρχούνταν από άνδρες. Αλλά αυτό είναι τετριμμένο. Μετά από δεκαετίες προσπαθειών απέδειξαν αυτό που ήθελαν και τώρα προσπαθούν να επιτύχουν πιο ανθρώπινα πρότυπα ζωής: work life balance, αρμονία καριέρας και μητρότητας, κ.ο.κ. Και το ανδρόγυνο power-seeking στερεότυπο των ‘90ς μπορεί να κυκλοφορεί ακόμα ανάμεσά μας αλλά μάλλον με καρικατούρα μοιάζει πια. Χωρίς τα πιο ανθρώπινα πρότυπα να σημαίνουν και λιγότερη δημιουργικότητα. Στην Αμερική, μεταξύ 1997 και 2002 οι επιχειρήσεις από γυναίκες αυξήθηκαν κατά 20%. Αλλά από το 2002 μέχρι σήμερα αυξήθηκαν κατά 55%. Το 2010 στον αναπτυγμένο κόσμο, οι ενάρξεις επιχειρήσεων από γυναίκες ήταν σχεδόν διπλάσιες από αυτές των ανδρών.

Από τις δεκαπέντε πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες επαγγελματικές κατηγορίες, οι δώδεκα κυριαρχούνται από γυναίκες. Οικονομολόγοι κηρύττουν ότι το 2025 η μέση γυναίκα θα κερδίζει περισσότερα από τον μέσο άνδρα. Αλλά και στον αναπτυσσόμενο κόσμο, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά. Έντεκα από τις είκοσι πλουσιότερες αυτοδημιούργητες γυναίκες στον κόσμο είναι από την Κίνα. Πολλοί λένε ότι αφού κυρίως άνδρες ήταν τα θύματα της οικονομικής κρίσης, δεν μπορεί παρά γυναίκες να φέρουν την ανάκαμψη...

Από την άλλη, θα μπορούσα να θυμίσω ότι το παγκόσμιο Μάρκετινγκ κατευθύνεται στις γυναίκες. Αλλά κι αυτό θα ήταν πολύ κοινότυπο. Ανοίγεις την τηλεόραση στο prime time και το διαπιστώνεις αμέσως. Και δεν είναι τυχαίο. Το 2009, οι γυναίκες του πλανήτη ξόδεψαν πάνω από 20 τρισ. δολάρια, ποσό υπερτριπλάσιο των Α.Ε.Π. της Κίνας και της Ινδίας μαζί. Όταν το προσωπικό τους εισόδημα δεν ξεπέρασε τα 13 τρισ. Έρευνες Μάρκετινγκ δείχνουν ότι στις Η.Π.Α. οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για το 85% όλων των αγορών. Για το 93% των αγορών σε τρόφιμα αλλά και για το 92% των αγορών σε τουριστικά πακέτα. Ίσως γι’ αυτό στις Η.Π.Α. το 89% των τραπεζικών λογαριασμών ανήκει σε γυναίκες. Κάπου διάβαζα ότι οι γυναίκες είναι η μεγαλύτερη αναδυόμενη αγορά του κόσμου και νομίζω η παρομοίωση είναι εξαιρετικά επιτυχημένη. Τώρα το γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των creative directors στις διαφημιστικές είναι άνδρες, είναι άλλη συζήτηση...

Για περισσότερα στοιχεία σαν τα παραπάνω διαβάστε το «Influence: How Women's Soaring Economic Power Will Transform Our World for the Better» της M.Dychtwald και το «What Women Want: The Global Market Turns Female Friendly» του P.Underhill.

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1329, 03/03/2011, στήλη Brand Forward





0 σχόλια: