26.3.11

Branding & Design: Η Επόμενη Μέρα (3)

Πέρα των όσων έγραψα σε προηγούμενα σημειώματα, ο βασικός δρόμος μέσω του οποίου το branding και το design θα επιβεβαιώσουν την ωρίμανσή τους στην ελληνική αγορά επικοινωνίας, δεν μπορεί παρά να περνά μέσα από αυτήν την ίδια την αγορά.
Οι εταιρείες branding και οι εταιρείες design θα πρέπει να εξηγήσουν τα αντικείμενα και την εξειδίκευσή τους στις ομόλογές τους των άλλων τομέων της επικοινωνίας, ώστε να τις κάνουν και συνεργάτες τους και πρεσβευτές τους. Πολλές εταιρείες από την ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας δεν έχουν ακόμα καλή γνώση του τι προσφέρει μια εταιρεία branding ή μια εταιρεία design, με αποτέλεσμα συχνά να τις αντιμετωπίζουν ως απλά δημιουργικά γραφεία, ή να τις βλέπουν ως δυνητικούς ανταγωνιστές ή απλούς υπεργολάβους. Η φράση «μα τι προσφέρουν αυτοί που δεν προσφέρουμε εμείς» ακούγεται ακόμα και από τις δύο πλευρές. Η αμοιβαία αναγνώριση και ισοτιμία πρέπει να είναι εφεξής κοινός στόχος.

Εταιρείες που θέλουν να λέγονται εξειδικευμένοι Σύμβουλοι Branding ή Design δεν μπορεί να παρουσιάζονται ταυτόχρονα ως ειδικοί στην παροχή και υλοποίηση συνολικών υπηρεσιών διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων, Μedia, promotion και 1-1 Μάρκετινγκ ή Digital- για να αναφερθώ τουλάχιστον στους αναγνωρισμένους τομείς της ΕΔΕΕ. Αντίθετα, θα έπρεπε να επιδιώκουν τη συνεργασία με εταιρείες των τομέων αυτών ώστε οι κοινοί τους πελάτες να απολαμβάνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα φοβάμαι πως κάποιες φορές αντί να εργάζονται από κοινού για το καλύτερο αποτέλεσμα, ο ένας επηρεάζει αρνητικά τη δουλειά του άλλου. Κόκκινες εταιρικές ταυτότητες, πράσινες διαφημίσεις, κίτρινες καμπάνιες PR.

Τέλος, συναντάμε κάποιες εταιρείες branding ή design να λειτουργούν ως υπεργολάβοι μεγάλων διαφημιστικών. Που απλά τους παραδίδουν μια δουλειά για να παρουσιαστεί στον πελάτη, συχνά χωρίς καν να αναφερθεί η ταυτότητα του δημιουργού. Αυτό δεν περιποιεί τιμή ούτε στις ίδιες ούτε στο αποτέλεσμα της δουλειάς τους. Ένας σοβαρός σύμβουλος branding ή design γνωρίζει ότι η άμεση και στενή επαφή με τον πελάτη είναι σημαντική για την ποιότητά της, ενώ θεωρεί αυτονόητη την αξία της παρουσίασής της από τον ίδιο.

Κλείνοντας, τονίζω ότι η συνύπαρξη μας στην ΕΔΕΕ δημιουργεί ένα ιδανικό περιβάλλον για να αυξηθεί ο διάλογος και οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών διαφορετικών τομέων. Όχι μόνο για το καλό του branding και του design. Κυρίως για το καλό όλου του εγχώριου κλάδου της επικοινωνίας που πρέπει να προκαλέσει τις επιχειρήσεις να τον ξαναδούν με νέο, θετικό μάτι, εξηγώντας τους την πραγματική εξειδίκευση και προστιθέμενη αξία του.

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1331, 17/03/2011, στήλη Brand Forward

0 σχόλια: